Dienstenwijzer

Voor welke producten geldt deze dienstenwijzer?

De dienstenwijzer geldt voor alle particuliere schadeverzekeringen die u via onze bemiddeling afsluit of heeft afgesloten, zoals de verzekeringen voor uw auto, woning, aansprakelijkheid, reis, rechtsbijstand en ziektekosten.


Welke diensten ontvang ik?

Advies / De juiste dekking

Sommige risico’s zijn te groot om zelf te dragen. Uit een breed aanbod helpen wij u de juiste oplossing te vinden voor een scherpe prijs.

Inventarisatie
Wij brengen uw financiële risico’s en lopende verzekeringen in kaart

Analyse
Wij analyseren welke risico’s zijn te verzekeren en welke dekking bij uw situatie en voorkeur past

Advies
Wij vergelijken passende producten op prijs, voorwaarden en prestatie en adviseren welke producten de beste prijs/kwaliteit verhouding hebben

Informeren
Wij informeren u over de voorwaarden, uitsluitingen, eigen risico’s en eisen die de verzekeraar aan u stelt

Preventie
Wij kijken of u met eenvoudige preventiemaatregelen uw risico en premie kunt beperken

Aanvraag/bemiddeling
Wij verzorgen voorlopige dekking, vragen de verzekering aan, bewaken de voortgang en controleren de polis op eventuele onjuistheden


Onderhoud / Altijd up to date

Tijdens de looptijd van uw verzekeringen kan er van alles veranderen. Bij verzekeraars, in wetgeving of in uw eigen situatie. Wij houden dat voor u in de gaten en zeggen het als het verstandig is om uw zaken aan te passen of over te stappen naar een andere verzekeraar.


Informeren
Wij informeren u over belangrijke wijzigingen in het product, of in wetgeving die daarop van invloed is. Wijzigingen in uw persoonlijke omstandigheden geven wij door aan de verzekeraar.

Onderhoud
Wij nodigen u één keer per uit voor een onderhoudsgesprek. Wij beoordelen periodiek of uw verzekering nog steeds goed bij u past. Als u wijzigingen in uw persoonlijke omstandigheden aan ons doorgeeft, beoordelen wij of deze wijzigingen gevolgen hebben voor uw verzekeringen. Wanneer dat nodig is, zullen wij aanpassingen voorstellen


Schade / Geen gedoe

Zolang de verzekering loopt regelen wij het papierwerk met de verzekeraar. Bij een schade staan wij aan uw zijde.

Schadebegeleiding
Wij helpen de schadeclaim bij de verzekeraar in te dienen, bewaken de voortgang en controleren de schadeuitkering op eventuele onjuistheden

Bezwaar
Wij beoordelen en bespreken het standpunt van de verzekeraar en schakelen indien nodig externe (contra) experts in 


Hoe en wanneer betaal ik?

De kosten voor onze dienstverlening zijn onderdeel van de prijs van het product. Wij ontvangen van de financiële aanbieder provisie die een onderdeel is van de premie die we bij u in rekening brengen. Dit betekent dat u enkel een vergoeding betaalt over verzekeringen die ook daadwerkelijk via ons kantoor zijn gesloten.

Autoverzekering / gemiddeld 20% van de premie

Woonhuisverzekering / gemiddeld 25% van de premie

Aansprakelijkheid / gemiddeld 20% van de premie

Zorgverzekering / gemiddeld 1,5% basis gemiddeld 8% aanvullend

Reisverzekering / gemiddeld 25% van de premie

Rechtsbijstand / gemiddeld 20% van de premie


Wat zijn mijn verplichtingen?

Als wij op de hoogte zijn van belangrijke veranderingen in uw persoonlijke situatie kunnen wij u beter van dienst zijn. Verandert er iets in uw gezin, woonsituatie of inkomenspositie? Geef dat dan aan ons door. Kijk hier voor voorbeelden van belangrijke veranderingen 

Hoe zeg ik mijn contract op?
Onze dienstverlening beëindigt automatisch als u uw verzekering bij ons opzegt.  link / telefoonnummer of onderbrengt bij een andere adviseur of direct bij de verzekeraar.